Pages

Friday, January 22, 2010

TIPU DAYA IBLIS




Kata IBLIS - Engkau telah turunkan aku ke bumi dan engkau telah jadikan aku makhluk yang terkutuk. Oleh itu .. berikanlah aku sebuah rumah ..
Firman ALLAH - Rumah mu ialah tempat pemandian ..

Kata IBLIS - Buatlah aku satu majlis ..
Firman ALLAH - Majlis mu ialah pasar-2 dan tempat orang berkumpul di jalan-2 ..

Kata IBLIS - Buatlah aku makanan-2 ..
Firman ALLAH - Makanan mu ialah setiap yang tidak disebut padanya (bismillah) ..

Kata IBLIS - Buatlah aku minuman ..
Firman ALLAH - Minuman mu ialah setiap minuman yang memabukkan ..

Kata IBLIS - Buatlah aku tukang memanggil ..
Firman ALLAH - Tukang memanggil mu ialah seruling (bunyian yang melalaikan) ..

Kata IBLIS - Buatlah aku Al-quran ..
Firman ALLAH - Al-quran mu ialah sya’ir (yang melalaikan) ..

Kata IBLIS - Buatlah aku kitab ..
Firman ALLAH - Kitab mu ialah gambar-2 (lukisan) pada badan ..

Kata IBLIS - Buatlahaku Hdith ..
Firman ALLAH - Hadith mu ialah orang-2 yang bercakap bohong ..

Kata IBLIS - Buatlah aku binatang buruan ..
Firman ALLAH - Binatang buruan mu ialah perempuan (wanita)

"

!

No comments:

Post a Comment